Seštevam in odštevam
Drugi del Matematične pustolovščine omogoča postopno učenje zahtevnejših matematičnih operacij, torej seštevanja in odštevanja, pa vendar ponuja tudi veliko zabave in smeha.

Spet seveda pristanemo na Ledenem otoku, v družbi Meda in Pinga, kjer največji ledeni otok predstavlja izhodišče za štiri nove, zanimive igre, dva stranska ledena otočka pa vsebujeta dodatne dejavnosti.

Pri igrah nas znova pričakata Medo, ki potrpežljivo zastavlja naloge in jih ocenjuje – pa pri tem ni preveč strog – in neučakani Pingo, čigar cilj je predvsem dobiti slastno nagrado po uspešno opravljeni nalogi – sladoled, sladko lučko, okusno ribo ali osvežilno prho.
Skrite slike so prav posebna sestavljanka: šele pravilen izračun nam pove, na katero mesto postavimo ustrezen košček slike. Pri Zabavnem tiskanju si lahko natisnemo številne koristne in zanimive stvari, kot so voščilnice, vabila na zabavo, znaki za na vrata in pisemske glave. Preprosto seštevanje je res enostavno: predmete seštejemo in pravo število z miško prenesemo v pripravljeno okence.
Matematični stroj zahteva, da dopolnimo zastavljen račun, kjer gre za odštevanje ali seštevanje predmetov, da nam pravilni odgovor dobesedno "priteče" iz pipe. Tudi Slikaj s števili je zabavna pobarvanka, ampak hkrati zahteva nekaj računskega znanja, da z barvo zapolnimo oblike in dele slikanice. Pri Odštevanju pa klikamo predmete, da jih zmanjkuje, dokler nam ne ostane le točno določeno število.
Zbirka Moja prva matematična pustolovščina je namenjena predvsem domači uporabi za otroke od 3 do približno 7 let starosti, torej ponuja predšolsko in zgodnjo šolsko raven znanja matematike. Mišljena je predvsem kot zabavno dopolnilo in predpriprava za razvoj matematičnih spretnosti in mišljenja, kakršno se izoblikuje pri otrocih v tem obdobju.

Poleg tega omogoča različne nastavitve za uporabnike z različnim znanjem. Začetni zaslon ponuja izbiro uporabnika, kamor otrok vpiše svoje ime, program pa si "zapomni" nastavitve, dosežen rezultat in težavnostno stopnjo prav za tega uporabnika. Tako lahko otrok kadarkoli nadaljuje tam, kjer je zadnjič končal z uporabo programa, ko pa bo dosegel končno stopnjo in opravil vse zastavljene uganke in igre, se bo prav zanj natisnilo priznanje o uspešno zaključenem preizkusu znanja iz matematike. Težavnostne stopnje so tri: lažja, srednja in težja. Program samodejno in sproti preklaplja med njimi glede na otrokov rezultat in odgovore; če se ta npr. večkrat zmoti in napačno odgovori, bo program nadaljeval z lažjimi nalogami, sicer pa bo postopoma ponujal težje in bolj zapletene.

Program je izjemno prijazen in preprost za uporabo, igranje in učenje pa je poenostavljeno in hitro priučljivo, tudi če nimamo nikakršnih izkušenj z uporabo računalniških programov. S preprostim klikom z miško lahko postorimo večino nalog, pomoč Pinga in Meda pa nam je kadarkoli na voljo. Igre lahko igramo v poljubnem zaporedju; lahko natisnemo tudi posebne delovne pole, na katerih so še dodatne naloge iz matematike, ravno tako urejene po težavnostnih stopnjah, ki omogočajo postopno učenje. Poleg tega lahko uporabnik kadarkoli preveri svoj doseženi rezultat in se prepriča, kakšno stopnjo znanja je že dosegel.

NAZAJ na PREGLED
Copyright © 2001, Založništvo literature DZS, Ljubljana